Kun kauppareissuista tulee masentavia

12.10.2016

Mun maha ei tosiaan kestä enää viljatuotteita, joten olen nyt ollut hetken gluteenittomalla ruokavaliolla. Oon vaan aina ollut laiska ja huono laittamaan ruokaa, joten ruokavalioon on kuulunut aika paljolti leipää, valmisruokia, lihapiirakoita, riisipiirakoita jnejne. Nyt kun en voi syödä gluteenia niin mua masentaa, koska en osaa syödä oikein mitään! Kun yritän miettiä mitä ruokaa tekisi mieli tehdä, aina mieleen tulee vain ruokia joita en voi syödä.
resepti
Varsinkin kaupassa käynnit masentaa. Valikoima gluteenittomia tuotteita on todella pieni ja hintava!! Pussillinen gluteenittomia sämpylöitä maksoi Prismassa 3€ ja pussissa oli kaksi pientä sämpylää.. Joten ajattelin, että pääsisin halvemmalla kun alkaisin itse leipomaan leipää - pakkaseenkin. Siksipä pyydän teiltä apua. Jos teillä on jotain hyviä gluteenittoman leivän reseptejä niin otan niitä enemmän kuin mielellään vastaan! Ja vaikka ihan gluteenittomia ruokareseptejäkin, koska oon kyllä ihan hukassa.

12 kommenttia:

  1. Ei ole antaa kyllä tähän vinkkejä, mutta gluteenittomat tuotteet ovat kyllä aika hintavia! Kannattaa käydä Citymarketissa tsekkaamassa, siellä oon nähnyt aika laajankin valikoiman :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on :( Pitääpäs käydä siellä kurkkaamassa!

      Poista
  2. Riisikakut ovat mielestäni ehkä jopa parempi vaihtoehto leivälle, vaikken gluteenittomasti itse syökään. Siihen voi koota päälle samat täytteet ja pakkaus sisältää aika monta. Hintakin ihan eri luokkaa! Eräs gluteeniton kaverini suosiikin riisikakkuja. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitääpä kokeilla! Muistelen etten tykkää riisikakuista, mutta siitä on niin kauan aikaa kun olen viimeksi maistanut niin pitääpä kokeilla!

      Poista
    2. Jos ihan tavallisena ei mene, testaa vaikka maustettuja tai Friggsin siemenisiä maissikakkuja! :)

      Poista
    3. Pitääpä koklata, jos löytyisi mieleinen! :)

      Poista
  3. Mulla on italialainen kaveri, joka taas kehuu Suomen gluteenittoman ruoan valikoimaa. Löytää kuulema leipää, pastaa ja ainakin yhden tuotteen lähes jokaisesta kategoriasta joka on gluteeniton. Hän tosin vertaakin italialaiseen tarjontaan, jossa ravintolassakin gluteeniton ruoka tuodaan samalla lautasella muiden 'normaalien ruokien' kanssa...

    hanna
    www.hannamariav.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa! No ehkä joo kun on tottunut syömään kaupasta ihan mitä vaan ja sitten joutuukin syömään vain gluteenittomia niin se valikoiman pienentyminen tulee kyllä shokkina.

      Poista
  4. jos sulla ei ihan keliakiaa epäillä eli "saattaa sisältää pieniä määriä vehnää" tyyliset tuotteet eivät haittaa, mun venhäallergikkoystävä syö ainakin sellaista 100%kaura tai 100kaura -leipää joka on normihinnoissa ja hyvääkin vielä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa! Itse juuri viime kauppareissulla katsoin sitä 100% kaura leipäpussia, mutta se sisältää ruisjauhoja, joten en uskaltanut kokeilla. :(

      Poista
  5. Mä en oo kokonaan gluteenittomalla ruokavaliolla, mutta allergioiden takia välttelen esimerkiks perus leipien syömistä ja vaikkapa noita sun mainitsemia liha- ja riisipiirakoita en voi edes syödä. Mun vinkki tähän olis riisikakut ja ainakin Schär tekee tosi hyviä "keltaisia leipiä" eli ikään kuin gluteiinittomia näkkäreitä, ne on tehty maissista! :) Myös maissimurot, cornflakes on hyvä väli-/aamu-/iltapala :)

    Ja kun aiemmassa kommentissa sanoit ettet pidä riisikakuista niin niitähän on vaikka mitä monenlaisia ja monenmerkkisiä, kannattaa vaan testailla erilaisia! On ainakin riisimaissi versioo ja juustoista versioo ja suklaista versioo ja sit lueskelet blogeista vinkkejä mitä kaikkea hyvää laittaa siihen päälle niin hyvä tulee! ;)

    https://kiiainnanmaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa! Joo, mä oon nyt kokeillut riisikakkuja, yhden melko hyvän makuisen löysinkin jo! :)

      Poista

Kommenttisi piristää päivääni, olethan kuitenkin asiallinen♡

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan