Onko aika lopettaa?

27.6.2019

Huh. Oon täällä palloitellut tällä ajatuksella jo jonkin aikaa. Blogimaailma tai ainakin oma blogini on hiljentynyt aika rajusti viimeisen vuoden aikana. Samaa olen kyllä kuullut parilta blogia kirjoittelevalta kaveriltani. Tuntuu turhalta kuluttaa useita työtunteja ja inspiraatiota tänne, kun tuntuu, että sitä ei kukaan lue eikä siitä saa palautetta. Tuntuu kuin kirjoittelisi kuuroille korville.. Rakastan blogiani sekä tuottaa tänne sisältöä, mutta en saa siitä enää niin paljoa iloa kuin ennen. Vuorovaikutus on aina ollut tämän homman suola ja nyt se puuttuu.. Joten iso osa koko tästä hommasta uupuu.
Mua pelottaa. Oon kirjottanut blogia vuodesta 2009 eli tänä syksynä kymmenen vuotta, mikä on melkein puolet mun koko elämästä! Tää homma on niin iso osa mun identiteettiä, etten oikeasti edes tiedä osaanko elää ilman tätä. Elän tällä hetkellä niin ristiriitaisten tunteiden kanssa. En haluaisi lopettaa, koska tää on niin rakas harrastus, mutta en jaksaisi enää panostaa tähän, kun se tuntuu niin turhalta. Vielä ainakaan en ole valmis sanomaan, että tämä oli tässä. Mutta silti uskon, että se päivä on tulossa, kun tänne viimeisen postaukseni kirjoitan.
Editointi: minä
Ootteko te muut huomanneet yleisö-kadon täällä blogimaailmassa? Itse uskon, että isot blogit, joilla on suuri vakiintunut lukijakunta pärjää vielä pitkään, mutta miten käy meidän pienien blogien? Omalta kohdaltani voin ainakin sanoa, ettei hyvältä näytä. Pitkään yritin sinnitellä ja keksiä miten saisin lukijat pidettyä ja tavoitettua yleisöä, mutta nyt olen väsynyt liikaan yrittämiseen. Katsotaan löytäisinkö vielä intoni taistella. Toistaiseksi aion päivitellä tätä blogia sellaista tahtia kuin hyvältä tuntuu ja aina, kun inspiraatio iskee. Toivottavasti te, jotka siellä vielä olette niin pysytte mun mukana!♡ Koska vielä en ole lähdössä minnekään!

10 kommenttia:

  1. Tuttu tunne... Koitan koko ajan ajatella, että teen blogia itseäni varten, mutta totta kai sitä toivoo, että niitä juttuja muutkin lukisi. Ja kyllähän jotkut lukeekin, mutta kommentit on hyvin vähissä ja kävijämäärätkin laskee. Toki syyllistyn itsekin siihen, ettei tule toisten blogeihin kommentoitua usein. Halusin vaan sanoa, että kyllä meitä täältä löytyy vaikka hiljaistahan tää blogihomma nykyään on!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, kyllä se on ihanaa kun voi jakaa ajatuksia lukijoiden kanssa puolin ja toisin! :) En mäkään ihan tosi aktiivinen kommentoija ole, mutta kyllä mä yritän käydä kommentoimassa sillon tällön! :) Kiva kuulla! :) Kiitos kommentista<3

      Poista
  2. Siis mulla on kyllä aivan samat fiilikset kuin sulla.. En millään haluaisi lopetttaa tätä hommaa mut just tuntuu aika turhalle kirjoitella kun tietää että nää pienet blogit alkaa häviämään koko ajan ja se vuorovaikutus lukijoiden kanssa vaan vähenee koko ajan :( Vaikka ite kyllä kirjotan omaksi ilokseni tätä, niin en nää että tulen bloggailemaan tulevaisuudessa yhtälailla kuin nyt, vaan blogiin tulee ehkä sit vaan panostettua vähemmän. Mutta kiva kun kirjoitit tästä ja jatkat vielä bloggailua <3

    VastaaPoista
  3. Harmi, että susta tuntuu tuolta. Tiedän kyllä, että blogimaailma on muuttunut paljon viime vuosina ja valitettavasti oon itsekin laiskistunut blogien lukijana kun Instagram on niin ”helppo” niihin verrattuna... Oma blogi on kuitenkin vaan kasvanut viimeisen puolen vuoden aikana ja toivon että sama suunta pysyy pitkään. Tsemppiä sullekin ja toivottavasti se bloggaamisen palo vielä löytyy! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, se helppous viehättää monia tänä päivänä. Kiva kuulla, että tälläisenä aikana voi suunta olla ylös päinkin! :)

      Poista
  4. Tää on kuin suoraan mun ajatuksista.. Jotenkin ihan huomaamatta omakin postausinto on laskenut, kun katselukerrat ja kommentit vähenee - vaikka tätä kuinka kirjoittaisi itseään varten, niin kyllä se vuorovaikutus vaan on tärkeää. Ihanaa, että kuitenkin jatkat vielä <3

    VastaaPoista
  5. Harmi kuulla, mutta pakko myöntää, että itselläkin on ollut paljon samanlaisia ajatuksia. Olin puolisen vuotta pois blogin parista, ja kieltämättä mietin, että mitä jos vain sulkisi koko blogin, mutta sitten muistin, kuinka paljon tykkään kirjoittaa ja valokuvata, ja blogin avulla pystyy toteuttamaan niitä molempia. Pienet kävijämäärät tuntuvat lannistavilta, mutta koetan vain muistuttaa itselleni, että bloggaus on kiva harrastus ja ennen kaikkea itseä varten. Ps. Hurmaavat kuvat <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, jos pystyy oikeasti tekemään tätä edelleen tuolla asenteella. Vaikka tää on itsellekin rakas harrastus, niin kyllä mulle se vuorovaikutuksen puute vaan vaikuttaa tosi paljon! :( Kiitos! <3

      Poista

Kommenttisi piristää päivääni, olethan kuitenkin asiallinen♡

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan