Kohti hyvinvoivampaa elämää

10.3.2020

*Kaupallisessa yhteistyössä Boom Valmennus
Hellou super pitkästä aikaa! Tuntuipa hassulta avata tämä tekstikenttä ja samalla tuntuu hassulta, että oon ollut näin kauan pois täältä. Musta tuntuu, että oon ollut tosi kiireinen jo pitkään, joten ei ole ollut aikaa istua alas ja kirjoitella teille mitään. Tai jos on ollut hetki aikaa hengähtää, koneen avaaminen ei ole ollut ensimmäisenä mielessä. Mutta täällä sitä vihdoin ollaan!

Mitä teille kuuluu? Onko siellä enää ketään?
Mä halusin tulla kertomaan teille mun kuulumisia ja mitä kaikkea on tapahtunut. Mulla on alkaa olla mun visualistin tutkinnon ensimmäinen työharjoittelu takana. Olin työharjoittelussa mainostoimistossa ja oli kyllä tosi mielenkiintoista päästä seuraamaan mitä kaikkea siellä tapahtuu. Toinen iso juttu on se, että mä aloitin valmennuksen!

En varmasti ole ainut, joka on aloittanut useita kuntoprojekteja ja joka kerta motivaatio on kadonnut viikon jälkeen. Nyt päätin, että haluan ammattilaisen mun avuksi. Mun valmentaja on ihana Lotta Boom valmennukselta. Nähdään kerran kuussa, mutta viestitellään lähes päivittäin! Valmennus kestää 4kk. Nyt haluan kertoa teille miltä valmennuksen aloitus on tuntunut.
Miksi mä lähdin valmennukseen?
Yksinkertaisesti haluan voida kokonaisvaltaisesti hyvin, mutta tässä muutama asia, joihin kaipaan muutosta.
Mielenterveys
Olenkin täällä puhunut mun mielenterveydestä ja se on yksi syy. Kun saa liikunnan, ruokavalion ja unen kuntoon, voi myös mieli paljon paremmin.
Ärtynyt vatsa
Mulla on siis IBS eli ärtyneen suolen oireyhtymä, jonka kanssa menee kausittain paremmin ja kausittain huonommin. Liikunnalla ja ruokavaliolla voin löytää myös sille rauhan. 
Energia
Musta tuntuu jatkuvasti, että olen väsynyt. Ei mitään suurta, mutta koko ajan on läsnä pieni väsymys ja ei jaksa antaa itsestään ihan 100%. Tiedän, että tällä masentavalla talvella ja harmaudella on myös tässä iso osansa, mutta toistaakseni itseäni, tähän saa myös apua, kun saa liikuntaan ja ruokavalioon sopivan balanssin
Peilikuva
Haluan olla rehellinen ja sanoa suoraan, että oma peilikuva on myös yksi iso syy valmennuksen aloitukseen. Mun itsetunto on viimeisen vuoden laskenut todella paljon. En halua olla mikään langan laiha, mutta uskon, että jo muutaman kilon pudotuksella voisin katsoa itseäni peilistä ilman inhoa.
Miten valmennus on sitten alkanut?
Valmennus on alkanut ihan hyvin. Mun treeniohjelma on kaksijakoinen, eli treenaan kaksi kertaa viikossa. Treenit tuntuu raskailta, mutta ihan hyviltä. Treeniohjelma ei ole ihan mun mukavuusaluetta, koska iso osa treeneistä tehdään tangolla tai on sellaisia liikkeitä, joita en ole juuri tehnyt. Tää on kyllä samalla mukavan haastavaa, koska mulle jo pelkkä mukavuusalueelta poistuminen on tosi iso juttu.
Mulla on nyt työharjoittelussa ollut mahdollisuus kerran viikossa käydä ryhmä pt-treeneillä, jotka on ollut tosi hauskoja vaikkakin välillä super raskaita! Ne on ollut kivaa vaihtelua perus salitreeniin yksin.
Hieman turhautumisen fiiliksiä on tällä hetkellä läsnä, koska tuloksia ei vielä näy. Ollaan aloteltu pikkuhiljaa, mistä tykkään kyllä todella paljon. Tiedän, että mun motivaatio ois tyssännyt kuin seinään, jos olisi heti aloitettu 5 krt viikossa treenaamaan ja tosi raskailla treeneillä.
Ruokavalio-ohjelmaa mulla ei ole. Ollaan alkuun tarkkailtu mun tän hetkistä syömistä ja tehdään pieniä muutoksia kohti parempaa.

Mitä toivon vielä valmennukselta?
Toivon, että saadaan tuloksia aikaan ja sitä, että näkyisi muutoksia noissa ylläolevissa osa-alueissa. Toivon, että valmennuksen jälkeen olen energisempi ja tyytyväisempi omaan peilikuvaani. Toivon myös, että tulen olemaan ylpeä itsestäni, koska olen tehnyt paljon töitä. Haluan haastaa itseäni hukkaamatta motivaatiota prosessissa.

Mielenkiinnolla jään odottelemaan millainen matka on vielä edessä!
Aion kirjoitella teille tänne lisää tästä projektista. Reaaliaikaisempia fiiliksiä voit
seurailla mun instasta @katjavaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi piristää päivääni, olethan kuitenkin asiallinen♡

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan