Fiilikset valmennuksen jälkeen

26.5.2020

*Kaupallisessa yhteistyössä Boom Valmennus
Muistatteko, kun kerroin tässä postauksessa aloittaneeni valmennuksen? Siitä on nyt 4kk ja valmennusta on jäljellä enää muutama hassu päivä! Aika meni todella nopeasti. Ajattelinkin kertoa teille vähän fiiliksiä valmennuksestani.

Miten valmennus sujui?
Yksi isoin muutos on valmennuksen aikana tapahtunut omassa pääkopassani. Olen vihdoin oikeasti tajunnut sen, että jos haluan terveellisemmät elämäntavat, se ei tapahdu sormia napsauttamalla. Koko valmennuksen aikana ollaan tehty pieniä muutoksia pikkuhiljaa.

Oon aiemmin yrittänyt yhtäkkiä alkaa treenaamaan hulluna tai tarkkailemaan syömistäni ja siihen on motivaatio riittänyt sen viikon ja se on tyssännyt siihen. Tälläinen pikkuhiljaa lähestyminen on selkeästi itselleni se parempi tapa, vaikkakin olen ihminen joka haluaa nähdä muutokset heti. 

Minulla oli kovat odotukset valmennukseen - ajattelin että tulen treenaamaan kuin hullu ja saan tässä ajassa pudotettua vaikka 10kg. No näin ei tapahtunut. Koska ennen valmennusta en liikkunut juuri ollenkaan, mun tavoitteena valmennuksen aikana oli tehdä kaksi treeniä + mahdollisesti hyötyliikuntaa ja aerobista. Nyt jälkeen päin tajuan, että jos olisi alettu treenaamaan täysillä, en olisi pysynyt motivoituneena. Sitäkin tietä ja sellaistakin valmennusta olen kokeillut ja sen myötä menetin liikunnanilon pitkäksi aikaa. Silloiset treenit oli todella raskaat kuntotasooni nähden ja treenikertoja oli myös enemmän. Treenaaminen maistui silloin suorastaan siltä itseltään ja päätin etten halua kiduttaa itseäni niin ja niin hävisi liikunta lähes kokonaan elämästäni.
Boom valmennus
Olen nyt tajunnut, että jos haluan liikunnastakin pysyvän elämäntavan, täytyy mun lähestyä sitä lempeästi ja omaa kehoani kuunnellen. Jos teen siitä pakkopullaa, ei meistä tule ystäviä. Odotan niin sitä päivää, kun voin sanoa täysin että olen löytänyt liikunnan ilon uudelleen.

Vaikka olen myös hieman pettynyt itseeni, etten saavuttanut tavotteitani, en halua piiskata siitä liikaa itseäni. Mulla on ollut todella stressaava kevät koulujuttujen ja valmistumisen kanssa minkä olen huomannut vaikuttavan sekä uneen että motivaatioon. Huomaan nyt heti, kun koulujutut on miltei ohi, kuinka paljon motivoituneempi olen treenaamisenkin suhteen. On ihanaa nyt jatkaa kesällä treenaamista omaan tahtiin ja omaa kroppaa ja mieltäni kuunnellen.
Boom valmennus
Tiivistetysti
Vaikka en kovia tavoitteitani saavuttanutkaan, oivalsin vihdoin sen tärkeimmän asian - pikkuhiljaa pienin muutoksin kohti hyvinvoivampaa elämää. Olen saanut paljon oppeja ja näiden myötä on hyvä jatkaa itsenäisesti eteenpäin. Siis iso kiitos tästä matkasta Boom Valmennus sekä mun ihana valmentaja Lotta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi piristää päivääni, olethan kuitenkin asiallinen♡

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan