HUKASSA

17.8.2016

Mä tunnen tällä hetkellä olevani todella hukassa. Mulla on tällä hetkellä alkamassa toinen välivuosi, eikä työhakemuksista huolimatta työpaikkaakaan ole löytynyt. Opiskelemaankaan en hakenut, koska en tiedä mitä haluaisin opiskella. Mun elämällä ei just nyt ole oikein suuntaa.
Ulkomaille haluaisin lähteä - vaikka heti, mutta ilman työpaikkaa ei ole oikein mahdollista. Olen haaveillut kielimatkasta New Yorkiin, Working Holiday viisumista Australiaan tai työnhaku-reissusta Eurooppaan.
Olen myös miettinyt muuttamista toiseen kaupunkiin, mutta kuitenkin tykkään tästä nykyisestä asunnostani niin paljon etten haluaisi muuttaa. Myös osa kavereistakin asuu vielä täällä. Mä olen todella mukavuudenhaluinen ihminen ja kaikki uudet asiat pelottaa, joten luulen pysyväni täällä tutussa Jyväskylässä vielä ainakin toistaiseksi. 
Ensimmäinen välivuosi meni oikein mukavasti. Nautin aivan älyttömästi siitä kaikesta vapaudesta, kun ei ollut koulua - sai mennä ja tulla ihan miten halusi. Mutta nyt on tullut fiilis, että jotain pitäisi keksiä.
Nyt olen kovasti pohtinut jatkanko työn hakua vai hakisinko ehkä sittenkin johonkin kouluun? Oppisopimusta olen myös miettinyt.
Ideaali tilannehan olisi se, että jostain työhakemuksesta tarttuisi työpaikka, saisin kerättyä rahaa kielimatkaan ja reissun jälkeen lähtisin sitten opiskelemaan.
Lottovoitto ei toisaalta myöskään kuulosta hassummalta. Vai mitä?

Onko siellä muita jotka pohtii samoja asioita?

4 kommenttia:

  1. sama tilanne täälläkin, toinen välivuosi menossa. :-D tosin mulla alkoi työt just maanantaina. oli sellanen pakkotilanne, ei ollut rahaa, eikä opiskelupaikkaa. teen töitä siihen asti kun pystyy ja luen kevään pääsykokeisiin. :-D kumpa pääsisi opiskelemaan!

    tsemppiä sulle työnhakuun, tai johonkin muuhun, mitä haluatkaan tehdä. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa, onnea työpaikasta! Niimpä :) Kiitos! :)

      Poista
  2. Itsekin viettelen parhaillaan toista välivuottani, ja on ahdistavaa kun monet sanovat että johonkin kouluun olisi jo kohta haettava. Mutta kun en tiedä mihin, ja mikä kiinnostaa itseäni niin paljon! :D Olen tehnyt koko tämän ajan töitä, mutta kohta tuntini tippuvat niin alas että uusi työpaikka on löydettävä.. Olen kuitenkin sitä mieltä, että kyllä asiat järjestyvät aina tavalla tai toisella, ja jossain vaiheessa vaan tajuaa sen mitä haluaa tehdä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä! No hyvä, että töitä edes olet saanut tehdä. No niimpä! Olisi kyllä paljon helpompaa, jos olisi lapsesta asti tiennyt mitä haluaa tehdä.

      Poista

Kommenttisi piristää päivääni, olethan kuitenkin asiallinen♡

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan