Gluteeniton ruokavalio?

3.10.2016

Mun ruokavalioon kuuluu tosi paljon leipää, pastaa, makaronia ym, mutta viime aikoina mun masu on oireillut, joten ajattelin kokeilla muuttaa vähän ruokavaliota, jos sitä kautta löytyisi edes vähän helpotusta. Siksipä tämän viikon syönkin vain gluteenittomia & viljattomia tuotteita, paljon kasviksia ja hedelmiä. Jos teillä on jotain kivoja vinkkejä tai ihania maukkaita gluteenittomia reseptejä niin niitä saa laittaa nyt tulemaan! Ja erityisesti, jos teillä on hyviä vinkkejä millä voisin korvata sen leivän. Otan niitä enemmän kuin mielelläni vastaan, koska oon ihan hukassa että mitä mä oikein sitten syön kun jätän leivän nyt hetkeksi kokonaan.
Onko siellä muita, joiden masu on ärsyyntynyt liiallisesta leivän/pastan syönnistä?

8 kommenttia:

  1. Kannattaa kokeilla riisikakkuja leivän tilalla! Toimii ainakin mulla! :)

    VastaaPoista
  2. Itse olen myös jättänyt gluteenipitoiset tuotteet pois ibs vatsan takia. Helpottanut paljon!
    Itse syön joskus gluteenitonta leipää, mutta mys gluteenittomat näkkärit on hyviä. Aamuapalaks sopii hyvin jogurtti hedelmien kera. Useimmat gluteenittomat pystyvät syömään kauraa, mulle sopii hyvin:) Joten täyskauraleivät on niin hyviä, esimerkiksi lidlin paistopisteestä saa.

    Toivottavasti löydät syyn sun vatsaongelmiin! Mulla kesti monta vuotta ennenkuin tajusin mennää hakemaan apua.

    Terkuin Harriet
    https://harrietgripenberg.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkeistä! Joo toivotaan että löytyy! :)

      Poista
  3. Siemennäkkäri on mulla ihan ehdoton leivän korvike! Kannattaa googlailla kinuskikissan ohje, nopeat helpot ja hyvät näkkärit saa sillä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti vinkistä! Pitää käydä kurkkailemassa! :)

      Poista
  4. Mun veli on gluteeniton ja sen mukaan tuli sitten itsekin suurimmaksi osaksi elettyä, gluteeniton näkkäri on tosi hyvää ja gluteenittomia sämpylöitä on kans helppo tehdä itse! :-)

    VastaaPoista

Kommenttisi piristää päivääni, olethan kuitenkin asiallinen♡

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan