Persoonallisuustesti - kuinka hyvin pitää paikkaansa?

3.4.2018

Tein vähän aikaa sitten persoonallisuustestin ja ajattelinkin nyt vähän käydä läpi kuinka hyvin tämä piti mun kohdalla paikkaansa. Mennään siis katsomaan! Varoitus: pitkä postaus tiedossa!

“PUOLUSTAJA”-PERSOONALLISUUS
(ISFJ-A / ISFJ-T)

"Puolustaja on melko ainutlaatuinen persoonallisuustyyppi, sillä monia tämän persoonallisuustyypin ominaisuuksista on vaikea johtaa yksittäisistä luonteenpiirteistä. Vaikka puolustajat ovat empaattisia, he voivat olla hurjapäisiäkin puolustaessaan perhettään tai ystäviään, ja vaikka he ovat hiljaisia ja pidättyväisiä, heillä on usein hyvät ihmissuhdetaidot ja vakaat sosiaaliset suhteet; ja vaikka he etsivät varmuutta ja vakautta, he voivat olla hyvinkin avoimia muutokselle, kunhan he kokevat tulevansa ymmärretyksi ja kunnioitetuksi. Kuten niin monien asioiden kohdalla muutenkin, myös puolustajat ovat paljon enemmän kuin osiensa summa, ja vasta kokonaisuus tekee jokaisesta puolustajasta oman persoonansa."
Tää pitää kyllä niin hyvin paikkaansa. Mua voi hyvin kuvailla pidättyväiseksi ja hiljaiseksi - etenkin uusien ihmisten seurassa. Mutta jos joku satuttaa mun läheistä niin ai että, kun menee tunteisiin! Muutoksille avoin ei kuitenkaan ehkä oo ihan se oikea kuvaus musta! :D Pysyn kaikista mieluiten sillä tutulla ja turvallisella mukavuusalueella! Esimerkiksi olen pyöritellyt aina silloin tällöin ajatusta muutosta toiseen kaupunkiin, mutta koskaan en ole päässyt sinne asteelle, että sitä edes kovin vakavasti harkitsisin, koska paniikki iskee! :D Tällä seudulla asuu perhe ja ystävät niin ei täältä halua lähteä.♡ Vaikka Jyväskylä aika lailla kyllästyttääkin jo..

"Puolustajat ovat todellisia altruisteja ja kohtaavat ystävällisyyden äärimmäisellä ystävällisyydellä ja sitoutuvat uskomaansa työhön ja uskomiinsa ihmisiin innolla ja jalomielisyydellä."
Yritän aina olla kaikille mahdollisimman ystävällinen! Samoin yritän aina tehdä työni mahdollisimman tunnollisesti ja ahkerasti.

"Puolustajat ovat luontaisesti sosiaalisia, mikä on epätyypillinen luonteenpiirre introverteille persoonille. Heillä on loistava muisti, mutta he eivät käytä sitä tiedon ja nippelitiedon tallentamiseen, vaan painavat mieleensä asioita ihmisistä ja heidän elämästään. Mitä tulee lahjojen antamiseen, puolustajat ovat vertaansa vailla. Heillä on mielikuvitusta ja luontaista herkkyyttä ilmaista anteliaisuuttaan tavalla, joka koskettaa vastapuolta. Joskin tämä tulee esiin työntekijöiden keskuudessa, joita puolustajat todella pitävät henkilökohtaisina ystävinään, perheen keskuudessa puolustajien tunneilmaisu pääse todella valloilleen."
Okei, ensimmäinen kohta, joka menee vähän pieleen. En sano olevani epäsosiaalinen, mutta silti sosiaalinenkaan ei ole täysin oikea sana kuvaamaan mua. Ja mitä lahjojen antamiseen tulee... Siinä mä oon huono! :D Samoin mun muisti.. Ei siinä juurikaan kehumista ole! :D

"Puolustajapersoonat, erityisesti kiihkeät sellaiset, ovat usein pikkutarkkoja, jopa perfektionisteja, ja vaikka he jahkailevat, heidän voi aina luottaa saavan työnsä valmiiksi ajallaan. Puolustajat ottavat vastuunsa henkilökohtaisesti, ylittävät jatkuvasti omia rajojaan ja pyrkivät tekemään kaikkensa ylittääkseen odotukset ja miellyttääkseen muita, sekä kotona että työpaikalla."
Saatan olla jonkin verran perfektionisti ja tunnistan itseni täysin siitä, että koitan miellyttää muita ihmisiä. Rajojen ylitystä en kyllä juurikaan harrasta! :D

"Puolustajien haasteena on tulla huomatuksi tekemästään. He ovat taipuvaisia vähättelemään saavutuksiaan, ja siinä missä heidän kilttiyttään usein kunnioitetaan, kyynisemmät ja itsekkäämmät ihmiset pyrkivät hyötymään puolustajan omistautuvasta ja jalosta tavasta sysäämällä heille työtä ja ottamalla tunnustuksen tehdystä työstä itselleen. Puolustajien on hyvä tietää, milloin on aiheellista kieltäytyä ja puolustaa itseään, jos he haluavat säilyttää itsevarmuutensa ja intonsa."
Tääkin on kyllä niin totta! Ja kyllä, mun kiltteyttäkin on käytetty hyväksi. Onneksi ei ole kauheasti ollut tilanteita, että joku muu olisi ottanut kunnian mun tekemästä työstä.

"Puolustajat eivät koskaan ole täysin kotonaan parrasvaloissa, ja saattavat tuntea olonsa syylliseksi ottaessaan kunniaa tiimissä saavutetuille tuloksille. Puolustajat kykenevät kuitenkin nauttimaan työstään saamastaan tunnustuksesta poikkeuksellisen hyvin, mihin ei moni muu persoonallisuustyyppi kykene."
No jep.. Huomion keskipisteenä olo ei kuulu ihan niihin mun lempparijuttuihin!



Ootko jo tehnyt tän persoonallisuus-testin? Kuinka hyvin piti sun kohdalla paikkaansa?
Jos et oo vielä kokeillut, niin käy testaamassa täällä!

Mitä tykkäsit tälläsestä postauksesta? Jaksoitko lukea loppuun asti?

16 kommenttia:

  1. Mä tein kans tän testin tuossa loppuvuonna ja mun kohdalla ainakin meni ihan nappiin! Tällaiset persoonallisuustestit on musta niin mielenkiintoisia. =)

    Mun postaus tästä testistä löytyy: https://nouw.com/lovekatariina/maaratietoinen-luova-ja-herkka---harvina-33088026

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa! :) Joo niin on! Mäpäs käyn kurkkaamassa! :)

      Poista
  2. Olipa kiva postaus! Oon tehnyt tuon joskus ja olin kans puolustaja! :) Ja osui muuten ihan nappiin :D Tällaisia testejä on kyllä mielenkiintoista tehdä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :) Aijaa! :) Joo niin on kyllä! :)

      Poista
  3. Siis olipa hauska sattuma, että aioin juuri itse kirjoittaa postauksen samasta aiheesta, vaikkakin eri testin tuloksista! :D Täytyy kyllä sanoa että meissä on aika paljon samaa, ja olen itseasiassa tainnut joskus tehdäkin tuon testin, jossa tulos taisi olla myöskin puolustaja :)

    VastaaPoista
  4. Tätä oli kiva lukea! Oon itse tehnyt tuon testin monta kertaa, ja aina tulee sama tulos, "arkkitehti". Persoonallisuustestit on aina niin kiinnostavia, kun ne tuntuu joka kerta osuvan oikeaan! :)

    VastaaPoista
  5. Mä tein tuon muutama kuukausi sitten ja ja sain tulokseksi loogikko. Piti kyllä aivan täydellisesti paikkansa :D Hirveän kiinnostavaa kuinka niin vähäisillä kysymyksillä osuu kuitenkin niin oikeaan!

    ♡:llä valoloytyy.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa! :) Joo niimpä, tosi mielenkiintosta! :)

      Poista
  6. super kiinnostavaa! aina oon uskonu horoskooppeihin ja kaiken maailman testeihin, mulla ainaki piti aivan täysin paikkaansa oma tulos, järkyttävää suorastaan!

    http://tonninvahinko.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa! :) Joo kaikki on kyllä sanonut että on pitänyt tosi hyvin paikkaansa! :)

      Poista
  7. Tein myös tuon testin ja mulle tuli kanssa toi puolustaja :) ja kyllähän siitä aika pitkälti itseni tunnistan :)

    VastaaPoista
  8. On kyllä todella mielenkiintoista lukea tällaisia postauksia :) Oma testi nimittäin osui kyllä niin hyvin oikeaan, että pakko näissä on jotain perää olla! Näiden kautta myös oppii toisista aina vähän enemmän :)

    VastaaPoista

Kommenttisi piristää päivääni, olethan kuitenkin asiallinen♡

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan