Bloggaaminen - kilpailua vai rakas harrastus?

28.2.2017

Bloggaamisesta on tullut nykyään todella kilpailuhenkistä. Koko ajan pitää kehittyä, parantua, olla parempi kuin toiset ja sitten vielä erottua sieltä joukosta. Blogit on hyvin paljon massaa. Mihin katosi se rakkaudella & fiilispohjalla postailu, jossa saattoi näkyä enemmän sitä persoonaa?

Mä oon vielä vähän siinä puoli välissä, haluan kehittyä koko ajan, mutta mä en postaa jos mulla ei siihen ole oikeesti fiilistä. Blogi"urani" alussa olin ihan hulluna bloggaamiseen ja saatoin postata monta kertaa päivässä ihan vaan koska tykkäsin siitä niin paljon ja ideoita oli vaikka kuinka paljon. Tän päivän blogiin ne postaukset ei enää "kelpaisi". Enkä sano etteikö mun blogia vois luokitella massaan, mut mä oikeasti tykkään näistä tyttömäisistä jutuista enkä mä kirjoita niitä vain "koska muutkin". Teen myös mm. näitä mielipidepostauksia. Jotenkin tuntuu, että vähän väliä kärsii ideoiden puutteesta, kun tuntuu että on niin kovat paineet saada aikaiseksi hyvä postaus.
Youtube on myös valitettavasti mennyt bloggaamisen edelle. Ja valitettavan moni bloggaaja kenestä oon tykännyt on siirtynyt sinne ja jostain syystä mun kiinnostus heitä kohtaan on samalla laskenut. En itse oikeastaan edes seuraa kuin paria suomalaista youtubettajaa. Enemmän tykkään katsoa satunnaisia videoita ja muutamia ulkomaalaisia kauneus"guruja" seurailen. Kyllähän mulla itselläkin on muutamia videoita Youtubessa, mutta mä oon tehnyt ne blogia varten. Blogi on mulle se ykkösjuttu, enkä luopuis tästä ihan helpolla. Never say never ettenkö joskus innostuisi Youtubettamisesta enemmänkin, mutta en usko että ainakaan hetkeen. Mulla on tälle vuodellekin bloggaamisen suhteen paljon intoa ja halua kehittyä lisää.

Mitä te ajattelette tästä? Haluan kuulla teidänkin mielipiteitä!

14 kommenttia:

  1. Tosi hyviä ajatuksia ja ihan tuttuja täälläkin :) Mä oon vähän ristiriidassa ton kanssa että bloggaaminen olis kilpailua, koska tavallaan en koe sitä kilpailuna mutta on se sitten sen suhteen, että pitäis kuitenkin erottua ja mahdollisesti "kilpailee" samoista yhteistöistä jonkun kanssa. Mutta täällä onneks kuitenkin toteutetaan siitä intohimosta vaikka menestyä haluankin :) Kyllä sen sitten kuitenkin huomaa, jos se fiilis jää matkasta! Youtubeen aion itsekin aloittaa matskun tekemisen mutta aion pitää ne kuitenkin nipussa blogin kanssa ja en kyllä ihan heti bloggaamista vaihtaisi, koska valokuvaaminen on niin tärkee intohimo myöskin :) Joka tapauksessa hyvä postaus! <3

    VastaaPoista
  2. Hyvä postaus! Oon ihan samaa mieltä... itse kirjoittelen blogia kuitenkin sillä mielellä, että fiiliksen mukaan mennään :) en koita hypätä joka villitykseen mukaan. Kirjoitin blogia jo joskus yläasteella, ja ne postaukset eivät tosiaan kelpaisi enää nykyään julkaistavaksi. On hienoa kehittyä, mutta sellaisen väkipakolla feikkaamisen ja turhan täydellisyyden tavoittelun kyllä huomaa. Tietty rentous on mielestäni tärkeää pitää matkassa :)

    https://sadematilde.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. Vähän samoilla linjoilla sun kanssa! Itse pyrin kans menee fiiliksellä ja teen just sellaisia postauksia mistä pidän :) Mut toi on niin totta toi youtube-homma! Liian moni lempparibloggaaja siirtynyt youtuben puolelle ja käytännössä lopettanut blogin kokonaan :( Hyvä postaus siis ja tärkeää asiaa!

    ainoaxberg.blogspot.fi

    VastaaPoista
  4. Itse seurailen jonkun verran porukkaa youtubenkin puolella, mut blogit on kyllä itselle se ihan ykkösjuttu! Tykkään kirjoittamisesta tosi paljon ja bloggaankin omaksi ilokseni ja pidän sitä rakkaana harrastuksena, mut huomaan kyllä, et asetan itselleni tiettyjä tavoitteita ja joskus jopa stressaan laadukkaan blogisisällön tuottamisesta. Eli tavallaan oon jossain siellä välillä - haluan olla koko ajan parempi, mutta toisaalta en haluaisi, et bloggaus koskaan menee liian vakavaksi. Tosi kiva ja ajatuksia herättävä postaus tämä!

    http://fiiaelina.blogspot.com.au/

    VastaaPoista
  5. Tää oli hyvä ja mielenkiintonen postaus!

    millatt.blogspot.fi

    VastaaPoista
  6. Mä ite haaveilen et osaisin joskus tehä ulkomaan reissuista videoita, ja muutenki vlogata, mutta toistaiseksi pelkällä blogilla mennään. Mä seuraan 2 vlogia (toinen matka vlogi ja toinen ns normi, mitä selkeesti seuraan kuitenkin vähemmän). Mun mielestä vloggauksessa korostuu ihmisen persoonallisuus ja se miltä henkilö itsessään vaikuttaa. Eleet, äänenpaino yms. mikä blogissa jää ulkopuolelle. Ei niin etteikö blogissakin tarvita persoonallisuutta, mutta videoissa sen tarve jotenki korostuu, ja osasta vloggaajasta mulle on tullut vaan epämielyttävä fiilis, enkä siksi ole seurannut (mmiisas:ia seuraan ja tykkään, mutta sitten hänen poikaystävä TJCL (?):stä en sitten niinkään pidä ihan vaan siitä kun vaikuttaa niin jäykältä ja eräässä joululahja vlogissa olin hänen kanssaan erimieltä siitä että mielummin rahaa kuin lahjakortti)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No toi on kyllä ihan totta, että videolla tulee persoona paremmin esiin. :) Kyllä itse silti vaan tykkään seurailla enemmän blogeja :)

      Poista
  7. Vitsi miten tämä postaus osui kyllä naulan kantaan! Itsellä on välillä riittämättömyyden tunne blogin suhteen, kun ei oikein tiedä mitä tekee oikein ja mitä väärin, ja entä jos blogi ei kelpaakaan...
    Bloggaaminen on mulle kuitenkin rakas harrastus ja sen kautta voin ilmaista itseäni ja intohimoani, joten en usko, että itse vaihtaisin bloggaamista vlogaamiseen. Tein kuitenkin tuossa viikko sitten ensimmäisen vlogin ja toisaalta positiivinen palaute innosti videoiden teon jatkamiseen. En kuitenkaan usko, että vlogaaminen tulisi sivuuttamaan bloggaamisen, niin paljon kuitenkin tykkään valokuvata ja kirjoitella! :)

    http://piiakristiina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle tää on kans tapa ilmaista itseäni! Se on kyllä totta että YouTuben puolella ihmiset on nykyään aktiivisempia kommentoimaan & antamaan palautetta - valitettavasti. :( No niimpä! :)

      Poista

Kommenttisi piristää päivääni, olethan kuitenkin asiallinen♡

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan